Kelimeler ve Şeyler


Bu kadar zor bir kitap okumayı beklemiyordum. İsmine bakarak kafa dağıtıcı bir şeyler okurum beklentisiyle başladım ama namümkün. E birader hadi kitaba öylesine başladın da yazarına da mı dikkat etmedin deseniz sonuna kadar haklısınız. Cahilliğime verin. 


Michel Foucault 1926 -1984 yılları arasında yaşamış Fransız sosyolog ve düşünürmüş. Felsefecileri oldukça etkileyen beş yüz küsür sayfalık kitabında dil - bilim ilişkisini, toplumun sınıflandırılmasını ve modern insanı anlatmış ama anlatımı fazlasıyla soyutmuş. Eleştirmenler öyle diyor.

İnat ettim bitirdim. Tamam çok bişey anladığımı söyleyemem ama iki konuda aydınlanma yaşadım. İlki, yazara göre insan vücudunda kan ne ise bir toplum için de para aynı şey demekmiş. İkisinin yokluğu da öldürür. İkincisiyse yazar düşünmek aslında hissetmektir diyor. Konuşmak demiyor, yazmak demiyor. Düşünmek. Hakkaten öyle. Düşündükçe için ya kıpır kıpır oluyor ya da ürperiyorsun... Kocaman kitapta benim payıma düşen de bunlar olsun. Selametle.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakinliğiyle ve renkleriyle gönlümü çelen: Eğirdir Gölü

Sene Olmuş 2023

İsmail Güzelsoy' un yüreklere değen "DEĞMEZ" kitabı