Muhsin Bey



Eserin adını alt başlığıyla beraber okuduğunuzda içeriğine dair de bir çok tutarlı öngörüde bulunabilirsiniz. Muhsin Bey Yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi, şair Muhsin beyin dram dolu hayatına konuk eder. 

Recaizade Mahmut Ekrem eserinin daha başında “Ufak Hikayeler Dair Ufacık Bir Mütalaa” adıyla ön söz niteliğinde kısa bir yazı kaleme alır. Fazlasıyla ben oldum havası içeren yazsısında, Fransızların novella dediği kısa öykü ile roman yazarlığının karşılaştırmasını yapar. Kısa öyküde fazla detaya girilememesinin ya da romandaki uzun tasvirlerin öyküyü okurdan uzaklaştıracağı gibi çıkarımlarda bulunur. Son olarak da novellaları minyatüre romanları ise tabloya benzetir.

Yazar yaklaşık 80 sayfalık hikayesinde neredeyse hiç olay anlatmaz. Okuru hasta sevgilisi ölen şair Muhsin Bey’in iç dünyasına konuk etmeye çalışır. Bu kısacık öykü de bile sadeleştirilmediği için olsa gerek zorlandım ve neredeyse sıfır olayla karşılaştığım için de bir nebze sıkıldım. Nerede gülmekten yanaklarımı ağrıtan Araba Sevdası nerede Muhsin Bey. Bilemiyorum belki de ben içselleştiremedim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakinliğiyle ve renkleriyle gönlümü çelen: Eğirdir Gölü

Sene Olmuş 2023

İsmail Güzelsoy' un yüreklere değen "DEĞMEZ" kitabı