Corona Günlerinde Covid19 Olmak


Her on dakikada bir dezenfektan banyosu yapsam da kaçamadım sevgili okur. Aslında ilk belirtilerini iki hafta kadar önce hissetmeye başlamıştım. Yoğun eklem ağrıları ve halsizlik eşliğinde hafif öksürük başlamıştı. Bendeki belirtiler çevremdeki bir çok kişide de vardı ve kimsede yüksek ateş yoktu. Kabullenmek istemiyorduk.


Geçen hafta ise ev halkından birinin tat ve koku hissini kaybetmesiyle şok yaşadık. Limon kayış gibi, kolonya, nane, kekik kokmuyor, viks bile özelliğini kaybetmiş. İki gün sonra test sonucu pozitif olunca bir tahlilde benim yaptırmam farz oldu. Sürüntü verme, rapor alma filan derken iki gün sonra benimki de pozitif geldi.  Bu arada benim halsizlik ve eklem ağrıları neredeyse bitmek üzereydi. Ama verilen zatürre ilacını kullanmadan olmazdı. Kullanmaya başladıktan sonra hoppala bir daha başladı halsizlik ve ishal. Hafif öksürük zaten konudan bağımsız yoluna devam ediyordu ki bu her sene mevsim geçişlerinde uzun süre yaşadığım şeydi. Doğal olarak bolca ılık su içip dinlenmek gerekiyordu.


Karantina döneminde canın istediği zaman yatma, uykunu aldığında kalma olayı da tam benlikmiş. Hiç mi hiç sıkılmadım. Okunacak o kadar kitap varken ve bu sene kötü bir okuma performansı sergilerken sıkılmakta neymiş. Ama artık geçen on iki gün sonrasında ev halkı olarak kendimizi gayet iyi hissediyoruz ve tekrar iş başına dönüyoruz. 


Son söz olarak anladığım kadarıyla bir çok insan farkında olmadan bu hastalığı taşıyor. Özellikle belirti göstermeyenlerin de aramızda olduğunu düşününce konu daha da ciddileşiyor. Bu nedenle korunma tedbirlerinin yanında bol sıvı tüketip yorgun düşmemeye dikkat edin. 


Dip Not: Özellikle aile hekimliğinden neredeyse her gün arayıp kontrol eden sağlık çalışanına teşekkür ediyorum. Hakkınız ödenmez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakinliğiyle ve renkleriyle gönlümü çelen: Eğirdir Gölü

Sene Olmuş 2023

İsmail Güzelsoy' un yüreklere değen "DEĞMEZ" kitabı