2019 Yılı Blog Değerlendirmesi ve Tavsiyelerim


Gece gece uyku tutmadı. Pek adetim olmasa da hem gece yazmaya hem de 2019'da neler paylaştığımı gözden geçirmeye karar verdim. Kim bilir belki okuma ya da izleme listenize bir katkım olur.

2019'a her hafta bir kitap hedefiyle başlamıştım ama bu hedefi tutturamadım. Yine de kalın kitaplar okuma ve bir seriyi bitirmiş olma bahanesine sığınarak kendimi teselli ediyorum. Aynaya çak bir beşlik işareti yaptıktan sonra okuduğum kitapları kendi zevkime göre 1 ile 5 arasında değerlendiriyorum. Buyurun...
  • Osmancık - Tarık Buğra ✭✭✭
  • Uçurum İnsanları - Jack London ✭✭✭✭✭
  • Türklerin Tarihi - İlber Ortaylı ✭✭✭✭
  • Android ve İnsan - Philp K. Dick ✭✭
  • Ey Dünya İnsanları Hepiniz Türksünüz - Gene D. Matlock ✭✭✭
  • Paris ve Londra'da Beş Parasız - George Orwell ✭✭✭✭✭
  • Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca - Yaşar Kemal ✭✭✭✭✭
  • Vakıf Serisi 1,2,3,4,5,6,7 - Isaac Asimov ✭✭✭✭✭
  • Albaya Mektup Yazan Kimse Yok - Garcia Marquez ✭✭✭✭
  • Damızlık Kızın Öyküsü - Margaret Atwood ✭✭✭✭
  • Kırmızı Pazartesi - Garcia Marquez ✭✭✭✭
  • İza'nın Şarkısı - Magda Szabo ✭✭✭
  • Aspidistra - George Orwell ✭✭✭✭✭
  • Fedailerin Kalesi Alamut - Vladimir Bartol ✭✭✭✭✭
  • Yarım Kalan Öyküler - Erdal Arslan ✭✭
  • Köpek Kalbi - Mihail Bulgakov ✭✭✭
  • Cemile ve Öğretmen Duyşen - Cengiz Aytmatov ✭✭✭✭✭
  • Beni Asla Bırakma - Kazuo Ishıguro ✭✭✭✭
  • Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar ✭✭✭✭✭
  • Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov ✭✭✭
  • Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez ✭✭✭
  • Sodom ve Gomore - Yakup Kadri Karaosmanoğlu ✭✭✭✭
  • Bitik Adam - Thomas Bernhard ✭✭✭
  • Cengiz Han'a Küsen Bulut - Cengiz Aytmatov ✭✭✭✭
  • Amcanın Rüyası - Dostoyevski ✭✭✭✭
  • Yabana Doğru - Jon Krakauer ✭✭✭✭✭
  • Kız Kardeşim İçin - Jodi Picoult ✭✭✭✭✭
  • Aşksız İlişkiler - Samuel Beckett ✭✭
  • İnsan Nasıl İnsan Oldu - E. Segal ✭✭✭✭
  • Madde 22 - Joseph Heller ✭✭
  • Eva Luna Anlatıyor - Isabel Allende ✭✭
  • Otlakçı - Memduh Şevket Esendal ✭✭✭✭✭
  • Burjuvazinin Yükselişi İmparatorluğun Çöküşü - Fatma Müge Göçek ✭✭✭✭✭
  • Mendil Altında - Memduh Şevket Esendal ✭✭✭✭
  • Yaratma Cesaret - Rollo May ✭✭
Listeyi hazırlarken tavsiye aldığım kaynaklarımla (çoğunluğunu bloglar oluşturuyor) gurur duydum. Genellikle iz bırakan kitaplar tavsiye etmişler. Hepinizi ayakta alkışlıyorum. Sağolun varolun...

İzlediğim dizi ve filmleri ise listeleme niyetinde değilim. Bu nedenle sene içinde izlediğim Sense 8, Vikingler ve Humans dizilerini tavsiye ettiğimi belirterek konuyu kapatıyorum. 

Sonuç olarak 2019 hiç de fena geçmemiş... Uzun yıllar hep beraber yazmak dileğiyle, hepinize hayallerinize ulaşacağınız mutlu bir yıl diliyorum. 

Sevgiyle kalın... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sakinliğiyle ve renkleriyle gönlümü çelen: Eğirdir Gölü

Sene Olmuş 2023

İsmail Güzelsoy' un yüreklere değen "DEĞMEZ" kitabı